قالب وکیوم فرمینگ

قالب وکیوم فرمینگ

قالب وکیوم فرمینگ مهمترین قسمت فرایند وکیوم فرمینگ است، به طوری که تاثیر مستقیم روی کیفیت محصول نهایی دارد.

قالب سازی سعید در زمینه ارائه خدمات قالب وکیوم فرمینگ فعالیت دارد، ما از طراحی تا ساخت در کنار شماییم تا مسیر پیشرفت را برای شما هموارتر کنیم.

در این مقاله قصد داریم به قالب وکیوم فرمینگ، ساخت قالب وکیوم فرمینگ و مواردی که در فهرست زیر آمده بپردازیم. با ما همراه باشید…

فهرست مطالب

قالب وکیوم فرمینگ چیست؟

قالب وکیوم فرمینگ قطعه ای آلومینیومی است، که ابتدا با توجه به نیاز مشتری طراحی و سپس با دستگاه CNC ساخته می‌شود.

قالب های وکیوم در فرایند وکیوم فرمینگ برای شکلدهی به پلاستیک‌های مختلف استفاده می‌شوند.

وکیوم فرمینگ فرایندی است که از آن برای تولید قطعات شکل داده شده و اغلب بسته بندی های وکیومی استفاده میشود.

اگر بخواهیم مقداری به جزئیات بپردازیم باید بگوییم قالب وکیوم فرمینگ روی دستگاه وکیوم فرمینگ قرار داده میشود و سپس ورق پلاستیکی که با هیتر حرارت دهی شده روی قالب قرار میگیرد و در پایان هوای بین قالب و ورق توسط پمپ وکیوم تخلیه میشود تا ورق پلاستیکی به شکل قالب در آید.

قطعات تولید شده اغلب برای بسته بندی وکیوم استفاده میشوند اما کاربردهای فراوان دیگری مانند ساخت محفظه‌ها، سینی‌های پزشکی، سینی‌های کشت، ظروف یکبار مصرف و … نیز دارند.

قالب وکیوم فرمینگ
قالب وکیوم فرمینگ

ساخت قالب وکیوم فرمینگ

ساخت قالب ها فرایند پیچیده ای ندارد، اما نیاز به دقت فراوانی دارد تا مشکلی در محصول نهایی به وجود نیاید.

ما کار ساخت را در سه مرحله به شما توضیح میدهیم که درک آن را برای شما آسان کنیم.

مرحله اول(بررسی محصول و طراحی 3D قالب):

برای ساخت قالب وکیوم فرمینگ ابتدا محصول از نظر حجم و اندازه مورد بررسی قرار میگیرد، پس از به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز، طراحی قالب در نرم‌افزار‌های سه بعدی (3D) شروع می‌شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده طراحی سه بعدی قالب با نرم افزار کامپیوتری انجام میشود. سپس فایل سه بعدی به اپراتور دستگاه CNC تحویل  داده میشود.

مرحله دوم(بستن شمش آلومینومی و اعمال دستورات):

اپراتور دستگاه CNC شمش آلومینیومی مورد نیاز را روی صفحه کارگیر دستگاه قرار میدهد و سپس دستورات و تنظیمات مربوطه را به دستگاه CNC اعمال میکند.

مرحله سوم(تراشکاری و ساخت):

دستگاه CNC با تراشکاری و اعمال تغییرات بسیار دقیق، شمش آلومینومی را به شکل قالب مورد نظر ما در میاورد.

در پایان کار، سوراخ کاری، پولیش و براق کردن قالب انجام می‌شود.

سوراخکاری در قالب وکیوم فرمینگ بسیار مهم است و تاثیر مستقیمی روی شکل دهی قطعات وکیومی دارد، و اگر به درستی انجام نشود ممکن است روی شکل دهی ورق پلاستیکی تاثیر بگذارید، پس بهتر است با کمک یک متخصص وکیوم فرمینگ با دقت بالایی انجام شود.

قیمت قالب وکیوم فرمینگ

برآورد قیمت قالب وکیوم فرمینگ به مواردی مانند اندازه، حجم، وزن و میزان کاری روی فایل سه بعدی و ساخت قالب انجام میشود بستگی دارد.

بنابراین قیمت قالب وکیوم فرمینگ به فاکتور های زیادی وابسته است و نمیتوان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد.

برای استعلام قیمت قالب وکیوم فرمینگ لطفا با ما تماس بگیرد.

خدمات قالب وکیوم فرمینگ CNC

قالب سازی سعید با بیش از 20 سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت قطعات صنعتی و خدمات قالب وکیوم فرمینگ، یکی از شرکت های پیشرو در این حوزه میباشد.

قالب سازی سعید افتخار همکاری با اکثر شرکت های بزرگ بسته بندی وکیوم را در کارنامه خود دارا میباشد و همواره در تلاشیم بهترین خدمات را به مشتریان و همکاران خود ارائه نماییم و در این مسیر محکم و استوار قدم برداشته ایم.

قالب سازی سعید با کارکنانی مجرب و سابقه ای درخشان با طراحی و ساخت انواع قالب های وکیوم، قطعات صنعتی و خدمات CNC و همچنین خدمات چاپ سه بُعدی به صنایع تولیدی و صنعتی مانند: شرکت های بسته بندی وکیوم فرمینگ، شرکت های تولید قطعات پلاستیک و دیگر کسب و کارها خدمات ارائه می نماید.

هدف ما پایبندی به اصول مشتری مداری و توسعه صنعت قالب سازی و قطعه سازی است و در این راه محکم و استوار قدم بر داشته ایم.